Kam na lepše

Barve Monte Carla

Črna, kot je črn metuljček na obleki Seana Conneryja v Casinoju Monte Carlo v Nikoli ne reci nikoli. Modra, kot je modro morje pred marino Yacht Cluba. In rdeča kot ogenj v izpušnih ceveh dirkalnikov formule 1 med zaviranjem po Mirabeau Haute in pred zavojem Grand hotel. To so barve Monte Carla.

Casino je naravno okolje Jamesa Bonda. Po navadi tam izreče svoj znameniti stavek: »Ime mi je Bond, James Bond.« V skoraj vsakem filmu, nikoli v istem casinoju – razen v Casinoju Monte Carlo. Tega je obiskal dvakrat: prvič v filmu Nikoli ne reci nikoli iz leta 1983, v katerem je Jamesa Bonda igral Sean Connery, in drugič dvanajst let kasneje, tokrat kot Pierce Brosnan, ki je tam srečal glavno fatalko Xenio Onatopp. Najprej jo je premagal v igri bakaraja, nato pa, kot to on zna, povabil na pijačo in …

Casino Monte Carlo si velja ogledati, če ne drugače, pa vsaj od zunaj, saj boš tudi tam deležna pritajenega grmenja prestižnih štirikolesnikov. Iz sosednjega Cafe de Paris boš imela izjemen pogled na dogajanje pred vhodom v najslovitejšo igralnico na svetu.

Yacht Club Monaco je leta 1953 ustanovil princ Rainier, ki ga je leta 1984 nasledil princ Albert. V njem si je varno zatočišče pred gnečo v manj mondenih delih kneževine našlo kakšnih 1200 članov iz 60 držav, med katerimi so – tega najbrž ni treba posebej poudarjati – mnogi lastniki največjih in najprestižnejših plovil na svetu. Klubsko zgradbo je zasnoval in zgradil Norman Robert Foster, eden najslovitejših britanskih arhitektov, dobitnik Pritzkerjeve nagrade za arhitekturo, ki velja za nekakšno Nobelovo nagrado na tem področju. Zgradba seveda stoji v osrčju zaliva Hercule, na vstopu v marino YCM.

Kaj je bilo prej – reli dirke na strmih ovinkih nad Monte Carlom ali dirke formule 1? Naj ti pomagamo z navezavo na zgodovino rodbine Grimaldi, ki vlada Monaku. Prvo dirko v reliju je odprl princ Albert I., prvo dirko formule 1 pa princ Louis II. Bo šlo? Ne?

No, Albert I. z vzdevkom princ Navigator je zaslužen za reli, ki ga je svečano odprl leta 1911, za formulo 1 pa njegov naslednik princ Louis, in sicer enajst let kasneje.

In kaj je boljše, dirka v reliju ali dirka formule 1? Col de Turini, po možnosti ponoči, s svojimi 31 kilometri zasneženih ovinkov? Ali Sainte Devote, Beau Rivage, Massenet, Casino, Mirabeau Haute in drugi od skupno 18 ovinkov legendarne proge, po kateri ne bi nikoli tekmovali moderni dirkalniki formule 1, če ne bi šlo prav za Monte Carlo? Pravega odgovora na to dilemo najbrž ni, kajne?

Preberi še: Slastne poti