Življenje v slogu

Si obtičala v prometu?

Izkoristi to! Obrni rdečo luč ali prometni zamašek sebi v korist in med čakanjem naredi nekaj dobrega za telo.

Sledi našim preprostim navodilom za vaje v avtomobilu in ob njem, še prej pa si zapomni naslednje: vedno bodi pozorna na dogajanje okoli sebe, ne sproščaj se in ne telovadi med dejansko vožnjo, vaje izvajaj v okviru svojih zmožnosti, dihaj pa globoko in enakomerno. Si pripravljena?

 

 

 

Potrebuješ sprostitev? Če si odgovorila pritrdilno, je nasvet zate preprost – dihaj. Ko si raztresena, se dihanje spremeni v hitro in plitko. Ko si sproščena, so vzdihi in izdihi dolgi, globoki in počasnejši. To naj bo tvoje vodilo za naprej!

Trajanje vaje: 30 sekund

Sprva zapri oči in začuti svoja pljuča. Dihaj kolikor se da počasi. Zrak sprva vdihni skozi nos in pljuča napolni do zadnjega kotička, vse do prepone. Zrak iztisni z mišicami spodnjega dela trebuha in vnovič skozi nos. Izdih naj traja dvakrat toliko kot vdih. Vajo ponovi od petkrat do desetkrat. Ne v zastoju, tovrstno dihalno tehniko prakticiraj vedno, kadar te preseneti kaka stresna situacija! Verjemi, dela čudeže!

 

 

 

To sila enostavno vajo lahko izvedeš kjerkoli in kadarkoli, tudi ko si ujeta v prometu.

Trajanje vaje: 15 sekund

Sedi vzravnano. Ramena potisni navzdol in nazaj, kolikor le lahko. S tem se ti bo sprostil ramenski obroč. Nato z desno roko primi levi del glave ter jo nežno in počasi potisni k desnemu ramenu. Enako naredi z levo roko in tvoj vrat bo kot nov. Vajo ponovi nekajkrat zapored.

 

 

 

 

 

 

Sta se ti zaradi držanja volana v rokah pojavila napetost in bolečina?

Trajanje vaje: 15 sekund

Avtomobilski sedež potisni kolikor se da stran od volanskega obroča. Na hrbtu skleni roke in jih počasi porini stran od telesa. Ob tem imej zravnan hrbet. Hitrost dihanja naj narekuje tempo vaje. Ko vdihneš, izboči prsni koš. Ko izdihneš, skušaj prsni koš potisniti čim bližje svojim kolenom. Še to: če vajo izvajaš pravilno, se ti bodo v telesu dokazano začeli sproščati hormoni sreče.

 

 

 

Zvijaj se … Ne od bolečine, temveč od ugodja! Sicer na sedežu vozila ne bo tako zabavno kot na plesišču, bo pa prineslo podobno dobre občutke. Vsaj nekaj!

Trajanje vaje: 15 sekund

Med sedenjem zravnaj hrbtenico in si predstavljaj, da si z iztegnjenim vratom, usmerjenim proti nebu, kot ponosna baletka. Zasuči torzo, ob tem ramena potisni hkrati nazaj in navzdol, noge in roke pa premikaj v nasprotni smeri. Vajo ponovi za obe strani telesa in ne pozabi na pravilno dihanje – ko vdihneš, si predstavljaj, da ti nekdo z vrvico vleče glavo navzgor, ko izdihneš, pospeši izvajanje vaje. Hrbtenica ti bo hvaležna!

 

 

 

Verjameš ali ne, vadba, ki bo ugodno vplivala na tvojo postavo, je izvedljiva tudi v avtu!

Trajanje vaje: 30 sekund

Vnovič potisni sedež kolikor se da stran od volana. Z dlanmi se nanj nasloni, noge raztegni do pedal in dvigni trup. Z vajo boš aktivirala mišice v hrbtenici, zadnjici in v okolici trebušne votline. Nato nožne prste potisni navzgor, obenem pa pete kolikor se da stran od telesa. Naredi nekaj obratov v levo in desno stran. Vaja bo poskrbela ne le za sprostitev napetosti v celotnem predelu nog, temveč boš z njo izboljšala ravnotežje.

 

 

 

Zbujeni možgani, zaspano telo? Nič hudega, imamo rešitev tudi za to.

Trajanje vaje: 15 sekund

Levo roko položi na hrbet in dvigni desnico. Nato desno roko prepogni desno čez levo ramo in se poskusi dotakniti s prsti obeh rok. Ob izvajanju te vaje drži prsni koš razprt, globoko dihaj in se prepusti hormonom sreče. Ko zaključiš z izvajanjem, enako ponovi še z drugo roko.

 

 

 

Je za teboj dolg dan in za povrh vsega še dolga vožnja? Ni problema, ustavi avto in naredi nekaj vaj.

 

 

 

V delovnem dnevu si običajno le stežka vzamemo nekaj prostih trenutkov za sprostitev. Zakaj si jih ne bi privoščila kar ob krajšem postanku?

Trajanje vaje: od 15 do 30 sekund

Odpri prtljažnik in se nanj nasloni z obema rokama. Hkrati se prikloni naprej, ob tem pa naj bodo noge iztegnjene. V tem položaju ostani toliko časa, da začutiš mišice. Nato se sprosti in iztegni roke, se s telesom prikloni naprej, kolikor seveda zmoreš, in v tem položaju ostani nekaj trenutkov. Sprosti tudi vratne mišice in hrbtenico. Ko boš zaključila z vajo, se v pokončni položaj postavi počasi, sicer se ti lahko zvrti.

 

 

 

Si tudi ti med tistimi, ki več časa sedijo kot spijo? Sedenje je zdravju škodljivo med drugim zaradi krajšanja in slabenja mišic. Zato vse štiri ude čim pogosteje razteguj in zadel te bo udar energije! Ta vaja je zelo primerna na dolgih poteh, zato si zanjo le vzemi teh nekaj sekund!

Trajanje vaje: od 15 do 30 sekund

Tudi pri tej vaji odpri prtljažnik, a tokrat ga uporabi za oporo eni nogi, medtem ko naj druga ostane trdno na tleh. Iztegni obe nogi in dvigni roki nad glavo, kolikor je v tvojih močeh. Medtem ko izdihneš, dvigni prsni koš in se »odpri«, pri izdihu se spusti k nogi navzdol. Naj tvoje dihanje narekuje hitrost izvajanja te vaje in ne obratno!

 

 

 

Kot je za kakovost življenja pomembno ravnovesje med delom in prostim časom, tako je dobro ravnotežje ključno tudi za zdravje. Zato nikakor ne pozabi na naslednjo vajo.

Trajanje vaje: od 15 do 30 sekund

Noge daj v razkorak ravno toliko, da bodo vzporedne z rameni. Stoj trdno na tleh, obe stopali naj bosta postavljeni vzporedno. Zravnaj hrbtenico, dlani položi na bedra, s prsnim košem pa se spusti h kolenom, kolikor le lahko. Nato sprosti roke in nekajkrat zapored primi desno nogo z levo roko in obratno.

 

 

 

Te od včerajšnjega delovnega maratona ali dolge vožnje bolijo hrbtenica in ramena? Tu je rešitev.

Trajanje vaje: 15 sekund

Vzravnaj se, roke pa iztegni v višino ramen. Prste premikaj, kot da igraš klavir, obenem pa obračaj dlani levo in desno. Nato roke dvigni nad glavo in jih iztegni, kolikor zmoreš. Ta preprosta in učinkovita vaja bo sprostila hrbtenico in napetost v ramenih. Redno izvajanje vaje poleg takojšnje osvežitve izboljšuje tudi ravnotežje in koordinacijo.

 

 

Preberi še: Gospodarica časa